Hürriyet

8 Aralık 2011 Perşembe

SENİN ARABAN VAR MI?

"Yurdum insanı ne hale geldi?" diye düşünmekten kendimi alamaz oldum.Günlük hayatta öyle durumlar ve diyaloglar yaşanıyor ki artık yanımda defter taşıyacağım, kaçırmamak kayıt altına almak ve de sizlerle paylaşmak için.Ancak bu akşam öyle birşey oldu ki deftere kitaba gerek yok, tam dumur durumları. Bu aralar trafikten, araba sürmekten öyle bunaldım ki, evimin önünden geçen tek otobüs ile ulaşım da mümkün olduğundan, elimde kitap, debriyajdı frendi derdi olmadan işime ulaşmak mümkün olduğundan arabamı otoparkımıza demirbaş yaptım, toplu ulaşıma terfi ettim, çok da tavsiye ederim. Akşam bu sebeple otobüs durağında bekliyordum. Yağmurdan dolayı sıra kesintiye uğramış, kapalı alanlarda birikmişti ama sonuçta bir sıra vardı ve her gelen ikinci alanın sonuna doğru ilerliyor yerini alıyordu. İki sıra arasında oluşmuş bu boşluğa bir bayan eklenince ve kimse de müdahale etmeyince, ben "hanımefendi sıra arkadan devam ediyor" diye uyardım kibarca, çünkü haklı olarak kasıt olmaksızın sıranın sonunun orası olduğunu zannetmek de mümkündü..Ancak bayan bana şöyle bir süzerek baktı ve "Benim arabam var" dedi. Yanındaki genç bayan "biz sırada değiliz pardon" deyince durum anlaşılmış oldu.Ama açıkçası ben genç bayanı pek de duymamıştım, yaşlı kadında kaldım ben. "Benim arabam var" dedi ya, ben sadece "sıra buradan değil arkadan devam ediyor" dedim, o bana "benim arabam var" dedi..Yani nedir, "seni zavallı otobüs mahkumu(!) ne münasebet ben otobüse binecem benim arabam var yahu" dedi kendince. "Ben arabamızı bekliyorum" değil, "ben otobüs beklemiyorum" değil.."benim arabam var"..Güler misin ağlar mısın? Ah be teyzem senin o dünyanın en büyük zenginliği, başkalarını hakir görebilmek için yeterli zannettiğin arabadan ben öyle bıktım ki değil otobüsle her yere yürüyerek gitmek istiyorum artık. Bu bayan "sıra burası değil" diyen birine hakir bakışlarla "benim arabam var" diyor.Yani madem hakir göreceksin bari biraz zekice yap, "ben arabamızı bekliyordum otobüse binmeyeceğim pardon" falan de. Şu ana kadar öğrendiğim dil bilgisini dikkate aldığımda yaşlı teyzenin verdiği cevap sadece ve sadece "senin araban var mı? "sorusuna cevap olabilir ama ben bunu sormadım. O kadar koşullanmış ki birilerini hakir görmeye tabiri caizse hava (!) atmaya ilk fırsatta attı havasını, uysa da oldu uymasa da! ahh yurdum insanı ah, biraz daha insanlık, biraz daha vicdan biraz daha nezaket yahu! Bu kadar aç ve çaresiz insanın yaşadığı yurdumda hatta ve hatta dünyada ben zengin olmaktan utanırdım, asla fakir olmaktan değil asla..

Hiç yorum yok: