Hürriyet

28 Aralık 2010 Salı

MANTIĞINI BİLEN BANA DA ANLATSIN

40'lı yaşlar kapıya dayanınca daha fazla merak ediyorum, paylaşmak istedim belki biri bana anlatır. Bu kadınların yaş gizleme ritüelinin mantıksal dayanağı nedir? Düşünüyorum düşünüyorum yok bulamıyorum. Kadın diyelim ki 45 yaşında, ama 30 yaşında gözüküyor, ben o kadın olsam gururla "45 yaşındayım ayol" derdim, takdirleri de heyecanla beklerdim, "maşallah 30'dan fazla demez kimse", "genç kız gibisin şekerim ne 45'i", vs vs..Normal olanı bu yani..Bu durumda yaşını gizlemek istemez insan diye düşünüyorum. Bu değilse o zaman diyelim ki kadın 30 yaşında ama 45 gibi duruyor..Ee bu kadın hiç gizlemez yaşını tapu gibi nüfus cüzdanı var "30 yaşındayım şekerim inanmıyorsan al bak" Bu da olmadı..Son örnek 30 yaşında bir kadının tam da 30 gibi durması. Eee 30'san otuzsundur 20 desen ne yazar, yıllar uğramış yüzüne belli...Bulamadım ama düşünmüşüm yeterince değil mi, eee kim söyleyecek hangi örnek neden yaşını gizlemek ister?

Yani kınamak için değil ciddi ciddi anlamaya çalışıyorum, kadınlar nedir yaşınızla probleminiz, sizin yüzünüzden neysem oyum diyen bizlere kelaynak muamelesi yapıyorlar..73 doğumluyum, 38 yaşındayım (başkası 37 derdi son birkaç günün hatrına onu bile demiyorum), çok da mutluyum, çok da umutluyum. Ben miyim anormal siz mi?

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba,

Şöyle bir mantığı olabilir.
Yaşla anılmak bazen insanın hayallerini-planlarını hayata geçirirken bir engel olarak ortaya çıkabiliyor.
"Saçmalama bu yaştan sonra olacak iş mi?" şeklindeki yorumları sıfıra indirmek ve özgürce hareket etme hakkını koruyabilmek adına olabilir mi acaba? Yani insan 40 yaşındayken 30 gibi duruyorsa oh ne ala... Aklıma gelen tek mantıklı açıklama bu :)

Blogunuz güzel. Yazılarınızın devamını dilerim.


Sevgiler,
Meral

Belma BULUT dedi ki...

İlginize çok teşekkür ederim. Oldukça mantıklı bir açıklama..Şekilci bir toplumda yaşamanın sıkıntılarından biri de bu olabilir, ama bu şekilcilikten kurtulabilmenin tek yolu o çarka girmemektir diye düşünüyorum..bu sebeple sanırım ben 40 iken kırk 50 iken elli demeye devam edeceğim..ama empati yapabilmek adına yorumunuz çok faydalı oldu..:)